Long time....

Att finna tiden att blogga nu för tiden känns näst intill som en omöjlighet!! När lilla älsklingen sover då ska det dammsugas, diskas, tvättas, vikas tvätt, lagas mat osv osv...Innan man ens har hunnit hälften så vaknar han igen... Tänk dom som har 2-3 barn eller ännu mer, hur hinner man?

Sen ska man ju så klart ha lite "egen tid" också, för att träna, träffa kompisar och allt sådan som faktiskt också är ganska viktigt (tycker jag) Om man inte får rå om sig själv ibland och ägna sig åt sådant man gjorde innan man fick barn, hur orkar man då att ge allt det bästa till sitt barn? Det gör man väl självklart men jag tror ändå att en mamma som faktiskt också bejakar sina egna intressen blir en bättre mamma och dessutom tror jag att man mår bättre av att inte bara vara mamma 24/7!
Jag har tex börjat träna, 3 ggr i veckan är Lucas med pappa i 1-2 timmar åt gången och det är såå kul! Och underbart att komma hem och se hur glad Lucas blir :) Det är inte mycket tid men det lilla räcker!

Ärligt talat så vet jag inte riktigt vad jag ska blogga om nu för tiden, det händer inte så mycket! Eller jo, det händer ju massor! Lucas växer så det knakar, han har verkligen blivit en liten personlighet. Han har börjat äta(han älskar gröt) Han vänder sig om och rullar runt åt alla håll och kanter, han skrattar och "pratar" och jag tror ärligt talat inte det dröjer så länge till innan han börjar att krypa! Han ställer sig på alla 4 men kommer ingen vart eller så ligger han på mage och försöker åla sig framåt, och tro mig, han blir vansinnig när han inte lyckas förflytta sig :)
Det är underbart att vara hemma med denna underbara lille kille!

För att tala om något annat som ligger mig varmt om hjärtat så fick jag igår Winnerbäcks nya platta - Tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen. Alltså, den är så JÄKLA BRA!!!!! Jag bokade hela boxen redan för nästan 2 månader sedan. Boxen innehåller, förutom cd:n, en vinylplatta med alla låtarna(jag kan ju inte spela den men det är kul att ha) boken "112 Sånger", några fotografier och en cd med 8 akustiska låtar som inte finns att köpa någon annanstans(den följer med boken) Och ett plektrum :) Allt förpackat i en väldigt fin box och jag är lyckligast i världen!! Inte nog med detta, dessutom sticker han ut på en höstturné och han kommer till Borås. Fantastiskt. Verkligen. Underbart. 19 November drar jag ocg syrran till Borås för en helkväll i musikens tecken!

För övrigt så vill jag påminna om att nu när hösten är här så finns det mängder av katter som behöver hjälp. Hemlösa kattungar och dräktiga honor. Det behövs både stödhem och ekonomisk hjälp.
Många bäckar små som man säger. Vill du hjälpa till? Besök denna sidan så är det bara att skänka pengar eller anmäla sig som stödhem!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback