Besök hos barnmorskan

Idag var jag hos min BM, kl 08,00 imorse hade jag tid (onödigt att få en morgontid när man ändå är ledig?)
Det visar sig att lillen har fixerat sig, han satt fast så långt ner han skulle :) Det behöver ju inte betyda att det är nära förestående, det kan dröja veckor efter att bebisen har fixerat sig innan den kommer men ändå känns det som ett steg närmare!
Jag frågade även om hon kunde uppskatta om det var en stor eller liten bebis? "Jaa, sa hon, det är ju ingen liten bebis men inte heller direkt stor, jag tippar på ca 3,5 kg"  Jag tyckte det lät jättemycket men det är ju helt normal storlek har jag insett nu efteråt. Sen är det ju svårt att uppskatta också, en kompis som fick barn, till henne sa dom 4 kg men sen visade det sig att bebben bara vägde 2,9....så man ska nog ta det med en nypa salt.

Idag känner jag mig på mycket bättre humör än vad jag gjort de senaste dagarna, undrar om det beror på solen?
Jag tog bilen och åkte till Falköping och såg till att handla ordentligt och fylla upp kylskåpet idag, så det inte ekar helt tomt när man kommer hem från bb. Kanske till och med hinner fylla upp det en gång till innan det är dags, vem vet?

Jag har iaf gjort mitt dagsverke för idag, det är dags att vila för det värker i ryggen!! Tänkte egentligen tvätta bilen och göra rent altanen(som har blivit så där fint alg-grön över vintern) och sedan börja olja in den....men jag får nog inse mina begränsningar :) Imorrn kanske?
Ett annat projekt som snart ska tas itu med är gräsmattan, eller borde kanske kalla den för mossmattan? Mer mossa än gräs så vi har köpt diverse produkter för att få en fin gräsmatta till sommaren! Men det är Reines jobb :)

Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

åh vad spännande att ha bebis så nära!

och det där med vikten, de kan ju bara säga nåt haha... 3,5 kg är ju ändå medel dessutom så en bra chansning med andra ord =)



kram och lycka till!

2009-03-26 @ 17:58:41
URL: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback