Lite uppdatering!

Jag hittar sällan tiden till att skriva så mycket nu för tiden och den lilla tid jag har över får oftast gå till att städa, tvätta eller sova! Och om jag inte gör det så är jag förmodligen i Thn!

Men lite har väl hänt sedan sist:
Jag och Reine firade vårt första år som gifta, vi var på Lilla London i Göteborg och åt och drack gott! 2 glas vin och 2 öl, ja sedan var jag allt lite berusad! Vi hade det jättemysigt men det var lite blandade känslor att ha barnvakt till Lucas så tidigt, han var ju bara några veckor gammal! Men det gick jättebra, han hade sovit i princip hela kvällen, skönt!

Jag var även barnledig en fredag för ett par veckor sedan och drog till Thn för middag med tjejerna, god mat och väldigt roligt sällskap! Det var en toppenkväll även om den inte blev så lång för min del då jag gjorde misstaget att ringa hem och hörde Lucas gråta i bakgrunden! Jag fick tygla mig för att inte slänga mig i bilen och köra hem direkt!! Jag lyckades lugna mig ca 30 min iaf hihi! Men när jag kom hem så sov han så gott så egentligen behövde jag inte störtat hem så där! Men det är svårt att förklara känslan när ens barn gråter! Det känns som om ingen i världen utom jag kan trösta honom! :) Fast jag vet ju att hans pappa gör det lika bra som jag!
Nästa gång är det jag som ska hålla i middagen och då får mina pojkar åka hem till farmor och farfar tror jag! Det är ju trots allt frågan om en damsupé!

Lucas växer och växer, han har växt 6 cm sedan han föddes och gått upp över 2 kg i vikt!! Han kommer förmodligen att vara längre än mig redan i 5-årsåldern!! Han har på några veckor blivit en person! Förut låg han mest bara där. Nu "pratar" han, och ler och tittar på ALLT! Han kan utan problem lyfta huvudet själv och han är stadig i nacken(men visst "tappar" han fortfarande huvudet ibland)
Häromdagen när jag skulle bada honom så skrattade han med ljud! Så otroligt gulligt! Förut log han ju bara men nu blev det mer som ett riktigt skratt!
Han är en fantastisk liten kille som verkligen förgyller vårt liv! Jag älskar honom så otroligt MYCKET!!! Han är helt ljuvlig!

4 juli är det dags för dop, det blir samma präst som vigde mig och Reine vilket känns ganska kul! Vi kommer att ha en sammankomst för släktingarna på dagen och senare på kvällen blir det lite mer fest med våra kompisar (man hittar väl alltid ursäkter för att ställa till med fest?)

Sen har vi mitt STORA dilemma -  VIKTEN! Jag har stått stilla nu i 2 veckor, eller om det till och med är 3 vckor snart? Jag är så jäkla less!! Jag har fått köpa några plagg i 2!!! strl större än vad jag brukar ha för jag är sjukt trött på att gå i mysbyxor och träningskläder.
Jag mår riktigt dåligt över att se ut så här men när jag försöker tänka lite mer rationellt (det har bara gått 8 veckor och jag har faktiskt gått ner 16 kg!) så inser jag ju att jag inte borde bry mig så mycket utan att låta det ta den tiden det tar.
Jag kan egentligen inte göra mer än jag gör nu. Äter vettigt (Med vissa undantag) och går långa promenader! Snart ska jag väl försöka att ta mig till gymet också....men nån beach blir det inte i sommar iaf!

Så, det var en liten uppdatering! Ni får hålla utkik, rätt som det är skriver jag igen(ska försöka att få lite mer tid till att blogga :)

Förresten, vi drar ju till Borlänge nästa vecka! Mötley och winnerbäck står på menyn, underbart!!
Och 24-26 juli ska vi åk till Hällevik och hälsa på Jonna och hennes kille! Skitkul!

Seriöst,hur söt är den här bebisen!!!


Hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback