Fröken Bråttom?

När jag var liten så kallade min pappa mig för Fröken Bråttom. Det är förmodligen det mest passande smeknamnet jag nånsin haft (har nog iofs inte haft några andra?)
Jag är så vansinnigt otålig just nu, JAG VILL INTE VÄNTA LÄNGRE! Mitt tålamod är slut, jag vill inte ha denna magen längre, jag vill ha en bebis. NU! Mitt tålamod var iofs slut redan för 1 månad sedan tror jag :)
Jag har provat alla metoder som finns, alla huskurer jag har läst om och en sak kan jag tala om: Det finns inget som fungerar. Skitsnack är vad det är. Bebisen kommer när den känner för det.

Igår var jag och min man i Thn på våffelkväll hos Jessica. Det var väldigt trevligt och mycket gott. Jag tror dock att jag åt ungefär 2 våfflor för mycket....Vi kollade på foton från deras senaste Thailandsresa och det ser så fint ut. Jag vill verkligen resa dit snart...
Vi stannade inte så värst länge, har ju 1 timmas bilkörning hem och Reine skulle ju upp och jobba idag stackarn :) En annan är ju ledig och kan vara uppe hela nätterna!

Jag kan tala om att inatt trodde jag att bebisen skulle komma! Vi gick och la oss när vi kom hem och reine somnade ganska fort. Det gjorde jag med. Men jag vaknade efter ca 30 min och hade så sjukt ont långt ner i magen. Med jämna mellanrum så kändes det som knivar som skar rätt igenom hela nedre delen av magen. Det gjorde så ont att jag spände hela kroppen och höll andan tills det gick över. Jag tänkte bara en sak:Om det är förlossningen som är på gång nu så gör det inget om det tar 2 veckor till för det gör för ont :)
Det höll i sig ca 1 timma och sen försvann det. Hur ska man veta om det är riktiga värkar när man aldrig har haft det förut undrar jag? Jag har verkligen ingen aning om det var värkar eller om det var nåt helt annat (för många våfflor?)

Idag har jag en riktig latardag, har ingen lust eller ork att hitta på något alls faktiskt. Jag ska nog tillbringa dagen framför tv tills min kära man kommer från jobbet. Då blir det god mat och säkert en påse godis. Ikväll är det Dregen som blir "Grillad" på svt och det går ju inte att missa!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback